CARTEA DE IDENTITATE
         Din când în când ne schimbăm vârsta, numele, domiciliul sau pur şi simplu avem parte de momente neplăcute: fie ne pierdem portofelul plin cu acte, fie cineva ne-a prins pe picior greşit şi ne-a lăsat fără ele. În alte cazuri, autoritatea locală decide să modifice numele străzii pe care avem domiciliul.
         În plus, din anul 2007, cartea de identitate ţine loc şi de paşaport în Uniunea Europeană iar datorită faptului că fiecare dintre noi suntem unici în această ţară - aspect ce poate fi dovedit, în principal, cu acest document personal - ajungem de câteva ori în viaţă în ipostaza de a fi nevoiţi să solicităm un act de identitate sau să îl înlocuim pe cel vechi, pierdut sau distrus.
         Este important să cunoaştem dacă actul de identitate se apropie de limita de expirare că îl putem schimba doar în ultimele 6 luni de valabilitate dar nu trebuie să depăşim ultimele 15 zile ale termenului de valabilitate.
  • Cerere pentru eliberarea actului de identitate (anexa 11) click aici
 
CARTEA  DE  IDENTITATE  PROVIZORIE
         Prin act de identitate se înţelege cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, aflat în termen de valabilitate, iar pentru viitor şi cartea electronică de identitate.
Actul de identitate este documentul care se eliberează cetăţeanului roman şi care face dovada identităţii, a adresei de domiciliu şi, după caz, a adresei de reşedinţă titularului acestuia.
       

C.I.P.- cartea de identitate provizorie:

Ce este cartea de identitate provizorie Cartea de identitate provizorie este actul de identitate, care se eliberează cetăţeanului român, în cazul  în care acesta nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate, precum şi în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.
Cine poate solicita o carte de identitate provizorie
  • Cetăţenii români cu domiciliul în România care nu deţin toate documentele care fac dovada numelui, a stării civile, a cetăţeniei române, a adresei de domiciliu;
  • Cetăţenii români cu domiciliu în străinătate şi reşedinţa în România
 
  • Cerere pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbarii domiciliului din strainatate in Romania (anexa 15)  click  aici 

VIZA DE FLOTANT (REŞEDINŢA)

Cetăţenii români au dreptul să îşi stabilească sau să îşi schimbe, în mod liber, domiciliul ori reşedinţa, cu excepţia cazurilor expres prevăzute de lege.
Cetăţenii români nu pot avea în acelaşi timp decât un singur domiciliu şi/sau o singură reşedinţă.
În cazul în care aceştia deţin mai multe locuinţe, îşi pot stabili domiciliul sau reşedinţa în oricare dintre ele.
În consecinţă, te invităm să cunoşti ce trebuie să faci pentru obţinerea
Vizei de flotant:
Ce este reşedinţa Reşedinţa persoanei fizice este acolo unde declară că are locuinţa secundară, alta decât cea de domiciliu.
Cine poate solicita înscrierea menţiunii de stabilire a reşedinţei
  • Persoana fizică care locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară
  • Persoana care găzduieşte o altă persoană, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile, excepţie făcând persoana care locuieşte la o altă adresă decât cea de domiciliu, în intersul serviciului sau în scop turistic are obligaţia de a anunţa poliţia sau serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul unde este situat imobilul.
 
  • Cerere pentru inscrierea in actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei (anexa 19)  click aici
 
sus